Τα απανωτά lockdowns και η αναπόφευκτη ύφεση στην οικονομία επηρέασαν, όπως ήταν φυσικό- και την τοπική αγορά της Ηλιούπολης. Ωστόσο, αναστολή δραστηριοτήτων που επέβαλλαν τα περιοριστικά μέτρα δεν ήταν αφορμή για αδράνεια από τον Εμπορικό Σύλλογο Ηλιούπολης, ο οποίος όχι μόνο δεν μείωσε τις παρεμβάσεις του, αλλά αντίθετα ήταν «παρών» στις ανάγκες και τα αιτήματα των επιχειρηματιών της πόλης.
Παρεμβάσεις Για Την Άμβλυνση Των Συνεπειών Της Πανδημίας
Μέσα στα 2μιση χρόνια λειτουργίας του, ο εμπορικός σύλλογος πραγματοποίησε πλη- θώρα παρεμβάσεων σε θεσμικούς φορείς και υπουργεία, μεταφέροντας τα αιτήματα των επιχειρηματιών που πλήττονταν από τις επιπτώσεις της πανδημίας. Η ηγεσία του ΕΣΗ τόσο κατά το πρώτο όσο και κατά το δεύτερο πανδημικό κύμα πραγματοποίησε συναντήσεις τόσο σε τοπικό επίπεδο, με τον Δήμαρχο, αλλά τόσο σε επιχειρηματικό, με τον αείμνηστο πρώην πρόεδρο του ΕΒΕΑ κ. Μίχαλο, με τα στελέχη του Εμπορι- κού Συλλόγου Αθήνας, με ενεργή συμμετοχή σε τηλεδιασκέψεις της ομοσπονδίας και της συνομοσπονδίας Εμπόρων και με πολιτικούς και υπηρεσιακούς παράγοντες των αρμόδιων υπουργείων. Πληθώρα παρεμβάσεων έχουν πραγματοποιήθηκαν επίσης από τους επαγγελματίες της πόλης σε ημερίδες και τηλεοπτικές εκπομπές, με τους κ. Μπίρλη, Ζαζά, Φασόη, Λασιθιωτάκη και άλλους επιχειρηματίες να παρεμβαίνουν διαρκώς σε τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά δίκτυα πανελλαδικής εμβέλειας, εκφράζο- ντας τις θέσεις και τις αγωνίες του εμπορικού κόσμου της πόλης. Εμβληματική είναι επίσης η πρωτοβουλία για την πάταξη του παρεμπορίου, με τον πρόεδρο κ. Θανάση Μπίρλη να έχει στα «σκαριά» σχετική ημερίδα σε συνεργασία με την ΕΣΕΕ, η οποία θα πραγματοποιηθεί στην πόλη όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες.
Οι Πρωτοβουλίες Για Την Τόνωση Της Τοπικής Αγοράς
Στους 30 μήνες δράσης, ο ΕΣΗ συμμετείχε ενεργά σε δύο μεγάλες πρωτοβουλίες. Η πρώτη αφορούσε στη διεξαγωγή του καρναβαλιού μετά από 15 χρόνια στην Ηλιούπολη. Η συγκεκριμένη δράση πραγματοποιήθηκε πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, τον Φεβρουάριο του 2020 και στέφθηκε από απόλυτη επιτυχία, προσφέροντας δια- σκέδαση στους κατοίκους της πόλης, ενίσχυση της πελατείας στα τοπικά καταστήματα, αλλά και εκατοντάδες νέους επισκέπτες στην πόλη. Ο ΕΣΗ χρηματοδότησε μεγάλο μέρος του καρναβαλιού, συνδράμοντας τόσο στην μεταφορά των αρμάτων όσο και στην ευρύτερη διοργάνωση του. Σημαντική επίσης ήταν η πρωτοβουλία για τη δημιουργία της «Κάρτας του Δημότη», με τον Εμπορικό Σύλλογο να είναι ενεργός συμμετέχων στην όλη προσπάθεια. Πρόκειται για μια κάρτα η οποία θα διατίθεται εντελώς δωρεάν σε όλους τους εγγεγραμμένους στα δημοτολόγια του Δήμου, με μια απλή αίτηση. Οι κάτοχοι της κάρτας θα έχουν προνόμια όπως έκπτωση στο κόστος συμμετοχής τους σε επιμορφωτικά, αθλητικά προγράμματα και προνομιακές τιμές σε παραστάσεις και άλλες εκδηλώσεις του Δήμου Ηλιούπολης καθώς και εκπτώσεις σε τοπικές επιχειρήσεις που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα.
Πανελλαδική Αναγνώριση
Το μεγάλο «βήμα» για τον Εμπορικό Σύλλογο Ηλιούπολης ήταν το τηλεοπτικό σποτ που δημιούργησε μετά το πρώτο lockdown. Το συγκεκριμένο σποτ, μετά από ενέργει- ες των στελεχών του συλλόγου πήρε την απαραίτητη άδεια από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης και προβλήθηκε για αρκετές εβδομάδες σε όλα τα τηλεοπτικά κανάλια, αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές.
Στο Πλευρό Της Τοπικής Κοινωνίας
Εκτός από το πολύ σημαντικό έργο για τις επιχειρήσεις της πόλης, ο σύλλογος είναι αρωγός και στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας προσφέροντας μεγάλες ποσότητες τροφίμων στο κοινωνικό παντοπωλείο αλλά και φάρμακα στο κοινωνικό φαρμακείο του Δήμου, ενώ ουκ ολίγες είναι φορές που ο Θανάσης Μπίρλης έχει ενισχύσει δομές και πρωτοβουλίες που έχουν σκοπό την βοήθεια προς τους άπορους συμπολίτες μας.